fredag den 7. oktober 2011

bagt æble snack

Sprøde æbleskiver med masser af kanel (for jeg elsker det) og lidt hakkede mandler...

De bagte æbler med fromage frais (sødet med lidt flydende ISIS, daj jeg er en STOR sukkergris - kan sagtens udelades)

Fredag = tidligt fri. Skønt. Efter arbejde gik turen direkte til massøren. Jeg har ikke fået massage længe, men men min nakke har plaget mig længe. Det er en af de kedelige konsekvenser af skrivebordsarbejde.
Onsdag valgte ryggen dog også at brokke og sig - det var dråben og jeg fik heldigvis en tid allerede i dag. Jeg har ikke rigtig 'gået til' massage siden jeg boede i KBH, hvor der var en tilknyttet den arbejdsplads, jeg var på. Jeg har prøvet flere forskellige, men ingen i byen, hvor jeg bor. Det er egentlig træls at skulle køre efter det, så kommer der også benzin oveni. Jeg fik tid hos en lokal og det var en positiv og konstruktiv oplevelse og jeg føler mig mindre 'spændt' i nakke/ skuldre og træt :-)
En ting er sikkert, der skal ikke gå så lang tid, inden jeg hopper på briksen igen.

Jeg har fået gjort lejligheden ren og nu slappes der lige lidt på sofaen med Beverly Hills og en lille æble snack, som jeg har set hos KathrineG. Den er et hit - try it!

æble snack (sødt helt uden sukker!)
(1 pers.)

1-2 æbler skåret i tynde både
20 g mandler, hakkede
kanel

50 g fromage frais/skyr eller lign.
evt. lidt flydende sødemiddel

fremgangsmåde:
1) Læg æbleskiverne i et fad, drys med rigeligt kanel og hakkede mandler.
2) Bag æblerne i ovnen ved 200 grader i 10-15 min.
3) Spises lune med fromage frais 'on the side'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar