fredag den 15. maj 2015

quinoadeller med sød kartoffel


I dag holder jeg fri fra jobbet og er oveni købet alene hjemme, så morgenen er startet med skøn gravidyoga hjemme i stuen, god tid i badet og en skøn morgenmad. Det må siges at være en dejlig forsmag på barslen, som heldigvis nærmer sig. Jeg skal blot arbejde en uge mere og holder derefter en uges ferie op til mine 4 ugers barsel. Nøj, jeg glæder mig! 
 
Den stille start på dagen kan jo passende fortsættes ved tasterne og deling af en favoritopskrift herhjemme. Opskriften stammer fra Marias lækre blog - hun er den ultimative grøntsagspassionist, så mens jeg/ vi glæder os til hendes første kogebog, så vil jeg gerne dele en af hendes grønne opskrifter med jer.

 

quinoadeller med sød kartoffel

(12-16 stk.)
 
400 g kogt quinoa (ca. 2 dl ukogt)
200 g sød kartoffel (rå vægt)
2 æg
1 tsk fennikelfrø
2 tsk loppefrøskaller
salt+peber
 
fremgangsmåde:
1) Tænd ovnen på 200 grader.
2) Rens og skær sød kartoffel i tern, ryst dem med i en pose med lidt olivenolie og salt - fordel på en bageplade beklædt med bagepapir.
3) Bag kartoffelternene møre i ovnen ca. 20 min.
4) Blend de søde kartofler med æg og krydderier - jeg bruger blot stavblenderen.
5) Rør kartoffelpuréen i de kogte quinoa sammen med loppefrøskallerne. Lad farsen hvile 10-15 min.
6) Form farsen til små deller og sæt på en bageplade beklædt med bagepapir.
7) Bag quinoadellerne sprøde ved 200 grader i ca. 30 min.
 
Inspiration: vanløseblues.




Velbekomme!

1 kommentar:

  1. Hej mine damer og herrer; Har du brug for et kviklån inden for 24 til 48 timer? Hvis dit svar er ja, vil jeg råde dig til at ansøge om et lån hos os på Novelty Finance på e-mail via: noveltyfinances@gmail.com ELLER WhatsApp Via: +447915601531

    NOVELTY FINANCE leverer finansielle løsninger. Vi tilbyder alle former for låneydelser (Personligt lån, Erhvervslån og mange andre). Vi tilbyder også fleksible og flere lånemuligheder, herunder sikrede og usikrede lån, langsigtede og kortfristede lån, der er skræddersyet til dine økonomiske behov.

    ✓ Nem godkendelse
    ✓ Fleksibel tilbagebetalingstid 6 - 360 måneder
    ✓ Meget praktisk - Du kan ansøge om et lån på dit bekvemme sted og tidspunkt.
    ✓ Øjeblikkelig adgang til dine midler efter godkendelse.
    ✓ Tilskudsrente (3% om året)
    ✓ Du vil ikke skynde dig at betale lånet tilbage, du vil få tid til at starte tilbagebetalingen af ​​lånet.
    ✓ Ingen skjulte gebyrer
    ✓ Du bliver guidet gennem hele forløbet

    Hvordan man ansøger:
    Det er nemt og hurtigt at ansøge om et lån hos os!
    Send os din låneanmodning gennem;
    E-mail: {{ noveltyfinances@gmail.com }}
    Ring eller skriv til os på WhatsApp via: +447915601531.
    Vilkår og betingelser er gældende.

    SvarSlet