onsdag den 22. oktober 2014

min træning uge 42 | deload

mandag
fridag

tirsdag
15 min. øvelser   SF uge 1, dag 4. 3 runder.
5 min. hjertevejrtrækning (eftermiddag)

onsdag
15 min. øvelser   SF uge 1, dag 5. 3 runder (eftermiddag)

torsdag
fridag
30 min. rask gåtur (eftermiddag)

fredag
15 min. øvelser   SF uge 2, dag 1 (360 graders vejrtrækning i stedet for powervejrtrækning). 2 1/2 runde (før frokost)

lørdag
15 min. opvarmning   Espresso Shot på BrainWave.-app'en
15 min. øvelser   SF uge 2, dag 2 (360 graders vejrtrækning i stedet for powervejrtrækning). 2 runder (morgen)

søndag
fridag
30 min. rask gåtur (morgen)

Hermed en lidt sen opdatering på min deload-uge i sidste uge. Når jeg tænker tilbage, så har ugen båret præg af småskavanker, jeg fortalte om i sidste uge; skulder/ nakke, forstuvet fod og en overbelastet underarm. Argh men... jeg lyder jo som et helt alderdomshjem. Jeg bliver nemt frustreret, når kroppen ikke lige vil slippe sådanne smerter, men jeg ved jo nok godt, hvad kernen er i den humle. Jeg har ikke holdt rigtig fri, som i ferie, siden april-måned, hvor det også mest blev til en praktisk ferie.
I min verden, er smerte et udtryk for, at noget 'presser på' eller sagt på en anden måde; smerte er et udtryk for, at kroppen ikke trives.
Lige nu og her kan jeg kun forsøge at bringe roen ind i min hverdag, så der deloades og lyttes til bølgerne på BrainWave-app'en. Jeg forventer derfor først at tage træningen op igen i uge 44, men det er jo en plan indtil kroppen giver mig tegn på andet.

Med frustrationen over småskavankerne følger også mindre motivation for at være obs på min kost. Ikke, at jeg bare giver los og frie tøjler, men det er mindre i fokus. Jeg mener også, det er sundt med en 'pause' på den front. Dermed ryger der en del mere LCHF bagværk og snacks ind i min kost.

Restitutionen har været i øget fokus - og det har jeg taget med mig ind i denne uge også.

God træning!

2 kommentarer:

  1. Det er hårdt at blive 30, hva Sveske? ;-)
    Ej, søde du, smerter er noget møg og jeg er meget enig med dig i at det kan være kroppen, der råber højere og højere, fordi den ikke er blevet hørt. Det samme sagde den kranio sakral terapeut, jeg var hos forleden, fordi jeg har haft hold i ryggen i 1,5 år (ja, halvandet år!). Men for fanden, hvor er det svært.
    Surt at sommerferien glippede. Har du mon mulighed for bare at tage en uges ferie og tusse lidt rundt derhjemme..?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jane,
      Ja, det var det i hvert fald i sidste uge. Der er kontant afregning, når man ikke lige finder ro til at lytte til kroppen.
      Ja, det er mest selvforskyldt - vi vælger bare at arbejde, for vi vil gerne rejse og det gør man ikke bare. Ferie for mig kræver næsten, at jeg kommer væk... Vi må se, hvornår vores ferietid kommer. I hvert fald så lyttes der til kroppen.
      KH
      - frk. sveske
      P.S. Øv med ryggen - håber, du kan finde en vej til bedring. 1,5 år er lang tid!

      Slet