torsdag den 20. november 2014

balder uden buler uge 3 | 46.2014

mandag: BUB uge 3, dag 1 (eftermiddag)

tirsdag: fridag

onsdag: BUB uge 3, dag 2 (eftermiddag)

torsdag: fridag - 90 min. yoga (aften)

fredag: BUB uge 3, dag 3 (formiddag)

lørdag: BUB uge 3, dag 4 (morgen)

søndag: fridag - 25 min. gåtur inden frokost/ tom mave (niveau 1 cardio)

Jeg beklager altså, at bloggen nærmest fyldes ud med de her ugentlige træningsopdateringer. Vi spiser stadig god mad herhjemme, men mange gengangere og af og til lette løsninger. Det går altså lidt ud over opskriftsdelen herinde - jeg håber dog, at I hænger på. For kender jeg mig selv ret, så kommer inspiration og energien i køkkenet tilbage, når jeg mindst venter det ;)

Træningen i denne uge har udfordret mig - særligt min kondition. Og nøj, hvor jeg elsker, at styrketræningen med kettlebells også kommer den vej rundt. For jeg får ikke lavet så meget andet træning (til kondien). Anna B hævder, at det ikke er nødvendigt - afhængigt af dit mål, så her lytter jeg til kroppen, hvor den mørke tid stjæler en smule af energien. Det er jo nærmest mørkt, når jeg kommer hjem fra job klokken halvfire. Så selv om jeg nyder hyggestunderne i mørket, så kræver det mere end almindelig overbevisning at lokke mig selv ud på gåben.
Når det er sagt, så har jeg haft en rigtig god træningsuge - min fornemmelse i kroppen kan ikke blive meget bedre. Jeg nyder stadig følelsen af, at jeg gør noget sundt for min krop (og sind) i den mængde der er passende - og ikke overdrevet træning, som tidligere i mit liv.

Kosten arbejder jeg stadig stille og roligt på at løfte et par grader, så der kommer mere protein på menuen. Der er jo altid plads til forbedring, men som nævnt ovenfor, så har jeg en god fornemmelse i kroppen, sådan hele vejen rundt. Derfor lægger jeg heller ikke en masse kræfter i kosten, men spiser en god basiskost og lytter til kroppen.

Restitutionen er status quo. Jeg er stadig stor fan af BrainWave-bølgerne og de er en fast del af aftenrutinen inden jeg rammer drømmeland. Jeg vil gerne blive bedre til at bruge dem i løbet af dagen også. Der er ikke noget andet, som på samme måde kan få mig ned i gear på kort tid. Inden for restitutionsdelen så er jeg fortsat meget glad for min ugentlige yoga.

God træning!

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker dine træningsopdateringer! Jeg er selv lidt bitter, over ikke at kunne træne pt, og så er det rart, at læse om andres træning, på en eller anden skør måde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, hvor er det dejligt, at nogen læser træningsopdateringerne - særligt, når det nu er det eneste, jeg får delt herinde for tiden ;)
      Jeg kan godt forstå, din frustration - men giv lige dig selv et kæmpe klap på skulderen for rent faktisk at lytte til kroppen og tage den pause, den beder om.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
    2. Sådanne nogle perioder har vi vist allesammen som bloggere, tror jeg - jeg har i hvert fald haft masser af dem :-)
      Life pludselig så kommer den store inspiration igen, og så spytter man indlæg ud! Indtil da så nyder jeg altså også disse indlæg :-)

      Jeg klapper lige mig selv på skulderen - tak for påmindelsen :-)

      Slet